The comeback

Jag måste börja uppdatera. Har inte speciellt stor lust till att blogga längre faktiskt, men ändå vill jag dokumentera och kunna ha någonting att titta tillbaka på sen när bebis kommer. Finns dock inte speciellt mycket att titta tillbaka till för tillfället, eftersom jag inte skrivit på sjukt länge, utan bara lagt in veckokalender för graviditeten och skrivit deprimerande texter. Men jag antar att de texterna också är en del av min graviditet. Upp och ner med hormonerna, det är riktigt sjuka hormoner ibland.

Ni får gärna skriva om ni vill att jag utelämnar allt deppmode från denna blogg, så jag vet om det ;)

Det finns lite bilder som jag ska lägga upp, på mig å på lilla (enorma) magen. Vet inte när de kommer men de kommer!

Idag då, vad gör jag? Jag ligger hemma i soffan/sängen och ska strax göra i ordning lite frukost. Ingen skola idag, eller ja, jag har mentorstid i en halvtimme men jag orkar fan inte ta mig till skolan bara för att höra mentorerna pladdra på. Inte när det gör ont att gå ur sängen. Smärta är någonting jag måste försöka förstå faktiskt gör ont. Det är sjukt. På morgonen när jag ska upp och röra på mig tar det en stund att ens kliva upp, ont när jag vänder mig, ont när jag sätter mig för att sedan ställa mig upp. Samma sak när jag ska gå någonstans. Allt gör bara ont hela tiden. Så jag blir en liten soffpotatis utan liv här nu på slutet, eller så ligger jag gärna på terassen hos mamma, som jag gjorde mestadels av tiden på påsklovet. Samlar krafter inför kommande saker såsom min Babyshower och min student.

Jag tar studenten om en månad, på söndag är det den 1a maj, den 1a juni springer jag ut! Eller ja, jag vet inte riktigt hur det ska organiseras med att springa/gå ut, men det får bli precis som det blir. Hade iallafall tänkt att försöka springa, trots de tio dagar som sedan återstår innan bebis är beräknad. Kanske blir det ett första-juni-barn istället?

Pappa kommer hem vid elva, då ska jag ha fixat lite myslunch till oss som vi antagligen tar med oss ut på gården och käkar. Blir så avancerat som köttbullemackor och leverpastejsmackor. Men gott är det! Får hoppas att vädret håller i sig och att solen är framme under lunchen, såg nämligen att det skulle regna idag, som det gjorde igårkväll.

Får se om jag pallrar mitt arsle till solarieöarnas paradis sen för att få ytterligare färg, eller om det får vänta tills jag kommer hem till mamsen nästa vecka. Beror lite på hur helgen utspelar sig. Men mer om det senare. Hade tänkt att försöka komma iväg på lite shopping snart också, jag har nästan ingenting å ha på mig längre, iallafall ingenting som faller mig i smaken. Får se där också hur det går, för jag vet inte riktigt hur väl jag klarar mig i stan en hel dag med tunga magen min.

Nu ska jag försöka komma iväg och käka lite frukost, annars kommer bebis bli bråkig, han är hungrig, precis som jag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det vore intressant om du skriver om förlossningen sen när den stunden kommit, inga smaskiga detaljer så kanske men det är ändå intressant för oss andra tjejer att höra om hur det är och så..Det är ju något de flesta tjejer funderar på hur det är tills man själv är där liksom! :) Lycka till med allt i slutspurten nu :)

2011-04-27 @ 12:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0