Då var det dags för ett helt nytt kapitel i livet

Nu är det fan dags att berätta, jag kan inte hålla mig längre! De få som läser denna blogg som kanske inte redan vet detta men som gärna vill veta, here it comes. I juni nästa år blir jag mamma och M blir pappa. Jag vet inte riktigt om jag förstått att vi verkligen valt att bli föräldrar nu, men det har vi. Jag kan inte vara gladare än vad jag är. Förutom att jag verkligen mår illa heeela tiden.. Men om några veckor så. Får vi hoppas iallafall.

Vet inte riktigt hur mycket jag kommer uppdatera eftersom jag har en tendens att inte orka mer helt plötsligt, men eftersom detta handlar om en liten bebis, ett liv så tror jag att jag kan klara av att skriva iallafall nästan varje dag hehe. Än så länge är jag endast i vecka 10 så jag har inte gått så långt ännu i graviditeten men ändå en god bit på vägen.

Magen min börjar bli svullen, men den har inte blivit hård ännu, det tar nog ett bra tag. Men eftersom jag har haft en småfet mage innan så kanske det inte ser ut som att jag är gravid utan snarare att jag lagt på mig lite extra småfett haha ;). Nåväl, jag kan ju kanske lägga in en bild imorgon eller något så kan ni se om jag ser gravid ut eller icke.

I tisdags var jag och M på inskrivning hos BM. Vi pratade en massa, även en läkarkandidat var där, han var trevlig så det gjorde ingenting. Vi kände oss väldigt välkomna och sådär, vi fick inte så många broshyrer och sånt som jag hade förväntat mig , men det kanske kommer nästa vecka. Vi ska nämligen tillbaka dit då för att prata om fosterdiagnostik. Vi fick förfrågan att göra ett moderkakstest för att se om vår bebis har Downs Syndrom eftersom min lillebror har ärftlig sådan. Dock har ingen av mina föräldrar någon tydan på att ha det som anlag (då hade jag också haft DS) så vi vill göra testet för att få det bekräftat att bebben inte har detta. Trots att vi inte kan vara säkra på att det inte är så, så känner jag mig ändå ganska säker på det.

Har ni några frågor så var inte rädda att ställa dem! Det enda jag känner att jag inte vill ha här på bloggen är negativitet, om hur vi ska klara oss osv, då behöver ni inte läsa! Det gäller även mina kära vänner som inte vet om det här ännu, men så känner jag.

Nu känner jag att magen kurrar och det är dags för en hårdmacka med lite julskinka på tror jag!
Hörs senare.

Kommentarer
Postat av: Ida - blivande November mamma!

Sv: Vad kul att du har hittat till oss! :) Stort grattis till er lille i magen!!!



Vart kommer du ifrån? :)

2010-11-18 @ 09:52:58
URL: http://feliscatus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0