Sen uppdatering

Hej bloggen! Har inte skrivit på en vecka nu. Har hänt massa saker, några roliga och några inte så jätteroliga. Borde egentligen inte skriva just nu, men har varit vaken sedan sex imorse pga av galet illamående, hunnit med att spy också (lite innan klockan sex i morse), plus huvudvärk. Jag funderar starkt på att börja med distansplugg i en hel del ämnen eftersom jag inte verkar må mindre illa nu än för några veckor sedan. Återkommer till det senare.

Gick iallafall in på datorn nu för skulle kolla mejlen, inget svar från en lärare ännu. Tänkte berätta lite snabbt om KUB-testets resultat, jag förstod inte riktigt hur de räknade eller så men ska försöka förklara så bra jag kan. Det "normala" som jag förstod var en risk som låg på 1:200. Allt som var under dessa 200 visade på hög risk för Downs Syndrom. Fick mitt svar förra onsdagen och det svaret var låg risk. 1:20000 var mina siffror, eller snarare bebisens siffror så det kom som en lättnad för både mig och min familj.

Känner dock en oro över att jag inte hört bebisens hjärtslag ännu. Har fått kramliknande symptom på både höger och vänster sida av äggstockarna.. Det är säkert ingenting som är farligt, men jag vill ändå känna mig säker på att bebisen faktiskt lever. Varför jag verkar så paranoid och orolig är också för att jag inte mår speciellt bra psykiskt just nu. Skolan, vänner, pojkvän. Dessa är faktorer som stressar mig, får mig att må dåligt. Ligger redan efter så mycket man kan (ungefär) i skolan och därför börjar jag fundera på distansplugg. Vänner är något man får vara rädd om, finns en hel del falskhet hos vissa men det är ingenting jag pratar om heller. Det värsta egentligen är allt bråk och skrik mellan mig och pojkvännen. Bebisen mår verkligen inte bra av all psykisk ohälsa som det så fint heter. Det gör varken jag eller M heller för den delen.

Jag är trött hela tiden, har ingen ork. Träffar ändå kompisar, trots att jag borde satsa på att ta hand om skolan. Min ork till någonting finns helt enkelt inte längre. Kanske är det precis vad jag behöver, vad vet jag. Det jag vet är att jag mer än någonsin vill ha det här barnet, jag längtar till sommaren kommer då jag äntligen får säga hej till det lilla pyre som växer i min mage.

Kommentarer
Postat av: Nicki

Hej det Nicki här från barnsajten :)



tyvärr själv har ingen blogg, eller jag hade förut sedan tog bort den.

2010-12-19 @ 18:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0